Kritika #161

Sziasztok!
Igen most minden blogom háttérben szorítottam, hogy haladjak, hiszen senki nem szeret várni a kritikájára sokat, amit meg is értek és igyekszem velük, de hétvégén nem tudok kritikát írni, mivel országos versenyen leszek, szóval drukkoljatok! Egyébként véleményeket nagyon szívesen fogadok a kritikáról.
Az íróhoz szólnék: nagyon sajnálom, hogy ennyit kellett várnod rá. Egyetlen szavammal sem megbántani akartalak, hanem csak is segíteni! 
Jó olvasást!
Bells Booth

http://theguardianxbarryc.blogspot.hu/

Cím:
Igazán tetszik meg kell mondanom itt az elején. Nagyon kreatív címet találtál ki ennek a történetnek, hiszen lényegre törő, nem árul el sokat, de az ember rá tud jönni, hogy az angyali mivolt szerepet fog benne kapni. Minderre a boltból hazafelé jöttem rá. Viszont, amit én nagyon feleslegesnek érzek az az angol verziója is a magyar mellett. Még is csak magyarul írsz, akkor pedig felesleges az angol cím is, hiszen jó néhány olvasó nem tudod, valami jól angolul ezért jobban díjaz egy magyar címet. Persze, ha mind a kettő fel van tüntetve nem baj egyáltalán, de még egyszer szeretném kihangsúlyozni, hogy szerintem nagyon felesleges mind a kettő. De erre mondják, hogy ízlések és pofonok.
Összességében: Nagyon találó címet gondoltál ki ennek a történetnek. Az egyetlen pont levonás azért van, mert ott az angol cím is. Igen, nagyon allergiás vagyok rá.
5/4 
Trailer: 
Sajnos hiába futtattam végig a szemem a blogodon nem láttam sem ilyen menüpontot, sem pedig ilyen modult, vagy erre utaló bármi jelet. Ezt pedig nagyon sajnálom, hiszen nagyon sokan szeretik megnézni egy blog trailerjét utána elkezdeni olvasni, vagy épp olyan is előfordulhat, hogy a trailereket nézegeti a youtube-n és ott talál rá a blogra. Sosem tudhatod, szóval az én véleményem teljes mértékben az, hogy mindenképpen pozitívum, ha van, sőt! Nagyon hasznos és szórakoztató tud lenni, csak meg kell találni a legjobb trailer készítőket a kéréssel. 
Összességében: Ami nincs azt nehéz véleményezni, még is sikerült ide is rizsáznom. 
-/- 

Kinézet
Fejléc: 
Szerintem nagyon kevés olyan blogger/bloggerina van a Blogger felületén, aki ne ismerné a neved, mint neves design és fejléc készítő. Ezt nem is tudom cáfolni, hiszen valóban nagyon szépek a munkáid. De most rátérnék konkrétan erre a fejlécre, ami a blogodon van. Igazából annyit mondanék rá, hogy egyszerű, de nagyszerű. Ezt pedig ki is fejtem bővebben. 
Nem használtál textúrát a fejléc hátterébe, csupán csak egy kerítést és egy kaput tettél egy fehéres kékes alapra. Ezzel pedig már is szimbolizáltad számomra a mennyet. Ezen kívül a fejléc hátterébe belemostad még a két főszereplőt. Kellőképpen mostad el őket, hiszen kivehető az arcuk, de nem egyből rájuk figyelünk, hanem a kapu közepére helyezett lányra. 
Róla nem is tudom, mit mondhatnék. Hibát biztos, hogy nem tudok leírni neked. Tökéletesen ki van vágva, elhelyezése ezen a fejlécen a lehető legjobb, és a méretein sincs mit javítani. Itt szeretném még megemlíteni, hogy a bal és jobb oldalt elhelyezett elhalványított szereplők, tudod, akikről feljebb beszéltem szintén csak jól ki vannak vágva, méretük és elhelyezésük is a lehető legjobb. 
A címben ismét előhoznám azt, amit az első pontban. Sokkal jobban örültem volna, ha a magyar címet írod rá! De ez csak a saját rögeszmés felfogásom, ezen felül a betűtípusa és a színe gyönyörű. Az elhelyezése is nagyon jó, hiszen látható helyen van, és mindenki ezt olvassa el, miután végig mustrálta a főszereplő lányt. 
Ki kell még emelnem, hogy nem igazán szeretem, ha valami idézeteket írnak egy fejlécre, na de te nagyon eltaláltad, mit kell és hova kell írni. A legjobb választás volt erről biztosíthatlak!
Összességében: Nagyon szép a fejléced, erre akartalak ilyen hosszan rávezetni! 
5/5 
Design: 
Be kell vallanom ismételten valamit. Cseppet sem értek a designokhoz. Na, jó talán annyit, hogy melyik egy egyszerű Blogger sablon és melyik egy Deviantartos sablon. Mivel ezt a sablont még nem láttam fent, ezért feltételezem, hogy a saját tíz ujjad munkája lehet ez és be kell vallanom, hogy nagyon tetszik, a színeit kivéve. El is mondom, hogy nekem miért nem tetszenek a színek. Az én szememnek túlságosan is világos. Nem mondom, a háttér a bejegyzés sáv és maga a bejegyzés hátterének a színe szépen harmonizál, de sokkal jobban örültem volna, ha valami sötétebb színnel oldod ezt meg. Ezen felül csak pozitívumot tudok elmondani a blogról. Nagyon szépek a szövegdobozok, amikbe a modulokat és a bejegyzéseket tetted. A modulok és a bejegyzések címének betűtípusa nagyon szép és még igényesebb küllemet ad az egész blognak, a méreteik pedig pont megfelelőek. A betűk típusa és színe szintén csak megfelelő.
Összességében: Nagyon szép a blogod designja, viszont én a színeken mindenképpen sötétítenék néhány árnyalatot.
5/4 
Modulok: 
Ahogyan gyorsan végigfuttattam a szemem a modulsávodon minden szükséges modult megtaláltam, amit egy modulsávnak tartalmaznia kell, viszont a sorrenddel vannak problémái, de erről lejjebb.
A fülszöveg ugye bár nincs külön szövegdobozban, de nem is hiányolom, pont jó az, amiben van és ugyanez igaz az információkra és a következő részt hirdető modulra is. A menünek a kódja is nagyon tetszik, viszont ha van blogarchívumod akkor felesleges a részek menüpont. Valamelyiket töröld!
Aztán bővebben szeretnék beszélni a chatről. A színei nagyon világos maga a blog is, de ide is világos színeket használtál fel, ami nehezen olvasható. Mind a chatben lévő szöveg, mind a chatben lévő név, aki azt küldte neked. Javaslom, hogy ezen változtass.
Végül szeretném még megemlíteni, hogy örülök, hogy kitetted a profilod, hiszen néhány bloggerinának ez megerőltető feladat szokott lenni, ezzel pedig azt sugallja felém, hogy nem vállalja fel a saját írását. Ezt azért írtam le, hogy te ilyet soha ne tegyél, hiszen a szüleink is mindig azt mondták és mondják, hogy a tetteinkért felelősséget kell vállalni.
Leges legvégül pedig le szeretném írni azt, ahogy számomra ideális lenne a modulok sorrendje:
  • Fülszöveg 
  • Menü 
  • Információk
  • Chat 
  • Rendszeres olvasók 
  • Következő rész 
  • Látogatók 
  • Profil 
  • Forrás 
Összességében: Minden szükséges modul meg van a modulsávodban, de van benne néhány hiba, amit feljebb kifejtettem. 
5/3 
Történet
spoiler veszély
  
Fülszöveg: 
Szeretném a hosszával kezdeni, hiszen arról csak azt tudom mondani, hogy eltaláltad az ideális hosszúságot. Se nem hosszú, de nem is csak pár sort vetettél oda. 
A tartalmáról viszont már sokkal vegyesebb érzéseim vannak. Érdekes kis szöveg ezt nem tagadom, de nem biztos, hogy ez alapján én elkezdeném olvasni a történetedet. Tulajdonképpen ezt még fülszövegnek sem nagyon nevezném, hamarabb hasonlít egy kis szövegrészletre, amit kiragadtak egy gondolatmenetből. Egy fülszövegnek az a jelentősége, hogy felhívja az olvasó figyelmét és arra ösztönzi, hogy igen is elolvassa a blogod. Bele kell szőni a mondatokba kevés információt, amit jól fel kell tálalni, de persze nem kell leírni dióhéjban az egész történetet ide. Annak mi értelme lenne? 

Fájdalom övezi az életem. Hiába nyújtom, a kezem segítségért kiáltva nem segít senki. Futnék, menekülnék a sorsom elől, de nem tudok, hiszen leláncol ez az élet és nem ereszt. Estélyek követik egymást, majd jönnek a folytonos tanórák, amik egyetlen dologra készítenek fel, hogy igazi hercegnévé váljak. De kit akarok én áltatni? A nevem Aida a falleni király leánya vagyok, aki ül egy bezárt toronyban és várja a hercegét, aki megmenti. 

Ezzel példát akartam neked mutatni, hogy mire is céloztam feljebb. Tudom, hogy sablonos és rövid is lenne, de még egyszer mondom, csak példa. 
Összességében: Nem tudom, hogy egy részből másoltad e ki vagy sem, de fülszövegnek nem igazán állja meg a helyét, de elismerem olvastam már ennél rosszabbat is! 
5/3
A történet alapötlete: 
Őszintén mondom, egy prológus alapján nem sok mindenre lehet következtetni, ezért csak tippelgethetek. Első ránézésre riasztó volt számomra, hogy Harry Styles is szerepet kapott a blogon. Valóban annyi blog van már köré építve, hogy az hihetetlen. De a te blogodon még nem mutatkozik annak a jele, hogy ez Harryt magasztaló fanfictionba fog átcsapni, hanem inkább az ő karakterét használod fel, amivel nincsen semmi baj. Viszont az a gondolat, hogy valami angyalokkal kapcsolatos dolgot viszel, bele nagyon tetszik. Bár az is igaz, hogy a könyveknél ez már nagyon elcsépelt, de a blogoknál nem igazán és mindenez, valami egyediséget biztosít már most neki.
Összességében: Nekem nagyon tetszik, amit kitaláltál, egyedi és nagyon kíváncsi vagyok mit fogsz alkotni. 
5/5
Prológus: 
Itt is kezdeném a hosszával. Igazából meglepődtem rajta, hogy milyen rövid. Igazából szerintem egy prológus legalább érje el a teljes két oldalt, itt szó számot nem akarok kiemelni. 
A tartalma viszont kifejezetten tetszett. Be kell vallanom, hogy nem sok kedvem van ezt kritikusi szemmel néznem, hiszen egy olvasó szemével rajongva gondolok erre vissza. De mivel ez egy kritika így még is csak kritizálnom kell. Ahogy indítottad az kifejezetten tetszett, hiszen szép leírásokat használtál, amikből egy nagyszerű prológus kerekedett, de a végével vannak problémáim. Igazából a prológusnak ugye az a lényege, hogy egy múltban lejátszódott fontos emléket írjunk le, ami kihatással van a főszereplőnk jövőjére. Te a végén már rögtön ugrottál két évet, amit szerintem az első fejezetben nyugodtan megtehettél volna. 
Egyébként pedig megleptél, hogy fiú szemszögből írtad meg. Nem gondoltam volna. 
Összességében: A hossza kicsit rövid és a végével van egy kis gondom, de ezt leszámítva nagyon jó lett! 
5/4 
Helyesírás/Fogalmazás: 
Kezdeném a helyesírással. Nem találtam a prológusodba hibát, látszik, hogy figyelsz erre is. De azért javaslom a Wordöt vagy esetleg egy bétát, ha bizonytalan lennél valamiben.
A fogalmazásod nagyon tetszik. Van egy fajta stílusod, ami konkrétan olvastatja magát. A másik nagyon jó dolog, hogy sok leírást használsz és azokkal nem felesleges dolgot mutatsz be. Teljes bele tudtam magam élni, és ahogy lefestetted elénk a szobát és a fiú helyzetét valami mesés volt. Nem ugrálsz a múlt és a jelen között és nem használsz tőmondatokat. Ezt is mindig elmondom, szóval itt sem hagyom ki. Nagyon fontos, hogy mindenkinek van hova fejlődnie, ezért gyakorolj sokat és olvass. Olvasás közben figyeld meg, hogy a híres írók, hogyan építek fel a történeteket és nem utolsó sorban az olvasással nagyon jól fejlődik a szókincsed.
Összességében: Figyelsz a helyesírásra ezért ott nincs hiba. A fogalmazásod is nagyon jó. Nem csak szerkesztésben vagy tehetséges, hanem az írás terén is.
5/5

max: 40/33

 Sajnálom, hogy csak ilyen keveset tudtam írni és annak a nagy részét is a designról!
További jó blogolást!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése