Kritika #160

Sziasztok!
Jelentem nem aludtam semmit és sikerült haladnom a kritika rendeléseimmel. Ma egy kritika, tegnap egy, egész jól haladok nem gondoljátok? Igen valóban igyekszem is, hiszen nagyon sok ember vár a véleményemre, amit igyekszem minél igényesebben és hosszan kifejteni! 
Az íróhoz szólnék: Nem megbántani akartalak egyetlen szavammal sem, hanem csak segíteni! 
Jó olvasást!
Bells Booth

http://nataliepainlovestory.blogspot.hu/

Cím:
Mikor elolvastam nem igazán tudtam mire gondoljak. Nagyon ötletes cím és sok irányba el lehet belőle indulni. Igazából egy címnek nem is kell mindent elárulni. Mármint érted, nem kell rögtön odaírni, hogy: Story of my life vagy valami hasonló. Nem. Valami olyan címet kell választani, ami megfogja az olvasókat és mikor meglátják, akkor azt gondolják: igen kíváncsi vagyok mi ez! Örülök, hogy nem kilométeres címet választottál, hiszen engem és jó néhány embert elriaszt ez. Azt pedig külön szeretném megemlíteni, hogy jó, hogy nem angolul írtad, hiszen még is csak magyarul írsz, ahhoz pedig magyar cím dukál.
Összességében: Nagyon találó és ötletes címet választottál a blogodnak!
5/5 
Trailer:
Figyelmesen kerestem az oldalon a trailert, de nem találtam sehol sem. Egy trailer nagyon jó reklámfogás, ezért nagy előny, ha a van ilyen a blogon. Persze nem kötelező, de nagyon nagy előny tud lenni. Ha esetleg szeretnél ilyet az oldalra nincs más dolgod, mint egy design blogról rendelni egy ilyet. 
Összességében: Ami nincs, arról nem lehet beszélni! 
-/-


Kinézet

Fejléc: 
Mikor megpillantottam a fejlécet kifejezetten tetszett és szépnek találtam, majd jobban elkezdtem megvizsgálni. A háttérben szép képeket válogattál, amik jól össze vannak mosva. A hidak és a virágok nagyon jó ötlet volt! Viszont, amivel nem értek egyet, sőt! Ellenzem, hogy a képen legyen az a harmadik lány a képen. A főszereplő teljesen elég a képre és az a harmadik fekete fehér kép csak csúfítja a hátteret. Ha helyette egy virágos kép lenne odarakva, teljesen meglennék vele elégedve.
A főszereplő lány méretei jók a fejlécen és az elhelyezése középen, hiszen érzékelteti, hogy ő van a központban. Jó ötlet volt egy közelebbi képet rátenni az arcáról és egy távolabbit is. Ez így szépen is mutatna a hátérrel és most jön, az a bizonyos de. A lányba látszik, hogy belementek radírral, ráadásul nincs összemosva megfelelően a háttérrel. Olyan, mintha a lány képe és a fejléc háttere két külön dolog lenne és ennek a kettőnek eggyé kellene válnia.
A cím elhelyezése jó, viszont a méreteiben már találok hibát. Nagyon kicsi, sokkal jobb lenne, ha nagyobb lenne, felhívná magára a figyelmet és a főszereplő után rögtön arra a három szóra, ami nem más, mint a cím. A betűtípusa kifejezetten tetszik, akárcsak a színe.
Összességében: A háttérben egy kép felesleges, a lány képe rosszul van kivágva ráadásul nincs normálisan összemosva a fejléc hátterével. A cím méretei pedig kicsik.
5/2
Design: 
Hát először is, ami talán a legszembetűnőbb az, hogy a fejléc mérete kicsi a sablon szélességéhez képest. Ez mindenképpen hiba! Két féle képen tudod kijavítani. Egyik, ha rendelsz egy másik fejlécet, a másik, pedig ha a sablon személyre szabásnál állítasz a méreteken. Aztán a színvilág. Én egy lilás árnyalatú fejléchez abszolút nem egy szürke árnyalatú hátteret képzeltem el. Mondjuk, egy halvány lila árnyalat nem lenne rossz, de nekem így a fejléc és a design nincs összhangban. De még azt sem mondhatnám, hogy a kettő megállná külön- külön a helyét, mert nem gondolnám, hogy így lenne. A betűk betűtípusa olvasható, a színe is jó. Nem tudom, feketével milyen lenne, de én hamarabb elképzelnék egy szürke alapon fekete szöveget, de biztosan okkal nem azt választottad. A modulok címének méretén mindenképpen növelnék, hiszen legalább egyel vagy kettővel.
Összességében: Szerintem változtass a design színén. A sablon méretén csökkents.
5/3 
Modulok: 
Hát itt is van hiba, hiszen nincsenek meg szükséges moduljaid. Van összesen négy modulod abból egy felesleges, hiszen van olyan menüpontod. Itt az archívumra céloztam. Pozitívum, hogy a fülszöveg egy szép szövegdobozban van, de az információkat is belepakolhattad volna valami ilyesmibe, még ha nem is pont ugyanebbe. A menünek is jó kódot választottál, csupán csak az elhelyezésével van a probléma. Ezen kívül hiányzik egy chat, ami mára már egy blog alapvető kellékévé vált, hiszen ha az olvasó nem akar megjegyzést írni, akkor itt ír számodra néhány sort. A következő, amit én nagyon hiányolok az a rendszeres olvasók modul. Itt tudnak feliratkozni az olvasók és így láthatod, hogy hányan várják a fejezeteidet. Aztán az író profil. Nagyon nem díjazom, ha valaki nem teszi ki a profilod, mivel akkor szégyelli felvállalni azt, hogy ezt ő írta. Egyébként sokan nem az igazik nevükkel írnak, hanem kitalálnak egy írói nevet, ami ugyan úgy jó, csak LEGYEN PROFIL! Aztán a cserék modul. Mindenképpen fontos, hogy legyen, hiszen kérsz más blogoktól cserét és ott egy olvasó megpillantja a blogod és talán így szerezhetsz néhány olvasót. 
A sorrend, ahogy ennek ki kellene néznie: 

  •  Fülszöveg 
  • Menü 
  •  Információk 
  •  Rendszeres olvasók 
  •  Chat 
  •  Profil 
  • Cserék 
Egy modulsávnak ezt KELL tartalmaznia, ezt persze még lehet bővíteni. 

Összességében: Hiányos a modulsávod. Leírtam, hogyan tudnál ezen javítani. Persze, ha te nem tudod megcsinálni az nem baj, ezért vannak a design blogok. 
5/1

Történt
spoiler veszély

Fülszöveg: 
Hát, mivel nem tudom kimásolni a fülszövegedet így a hosszát is csak tippelni tudom. Igazából fülszövegnek ilyen hosszú elég is. Nem kell túlzásokba esni, a hosszát nagyon eltaláltad. 
A tartalmáról első elolvasás után nem is igazán tudom, mit mondhatnék. Igazából kifejezetten tetszik a fülszöveged, hiszen kellő mennyiségű információt írtál bele és semmi valótlanságot nem vettem észre. Elszórtál információkat a családjáról, ami egy utalás, és a szerelmi életéről is, ami szintén utalás. Ez így jó, hiszen ki tudjuk sakkozni, hogy a lánynak mivel lesznek problémái. Érdekes fogalmaztad meg. Rálátásunk van minimális szinten a történetre, de nem tudnám megmondani, hogy hogyan kezded el vagy mit is akarsz ebből kihozni. Ez itt mindenképpen pozitívum. Néhány elolvasás után nem láttam helyesírási hibát sem. 
Összességében: Egy jól megfogalmazott érdekes fülszövegről van szó. 
5/5 
A történet alapötlete: 
Őszintén a fülszöveg után csalódtam ebben a blogban. Tényleg izgalmasnak ígérkezett, de őszintén nekem azzal elrontottad, hogy fanfictionba vitted át. Persze így is lehet egy jó történetet kialakítani belőle, de mivel már annyira sok fanfiction van a Blogger felületen, hogy már nem lehet belevinni semmi újat. Itt igazából, hiába próbálsz újítani valaki már úgy is felhasználta. Pont ezért kap itt nagyobb szerepet a szereplők kidolgozása és a cselekményszál kialakítása.
Összességében: Itt nem lehet már eredeti fanfictiont írni, de lehet attól a történet egyedi.
5/2 
Prológus: 
Sajnos ezt sem tudom kimásolni és megnézni pontosan milyen hosszú, de ránézésre csak azt tudom mondani, hogy biztosan megfelel, hiszen régen találkoztam ilyen hosszú prológussal.
Tartalom. Nagyon örülök, hogy ide leírtad a lány kiskorának egy részletét, hiszen egy prológus azért van, hogy abba írjuk le mi játszódott le a főszereplő múltjában, ami ennyire meghatározta a jelenét. Igazából, ha én jól értelmeztem ez az egész egy apa lánya konfliktusra épült. Itt azt szeretném megemlíteni, hogy nagyon sokan eltúlozzál ezt az apa lánya konfliktust. Persze ezzel nem azt szeretném mondani, hogy nem történhet meg ilyen durva konfliktus, de én speciel a saját édesapámmal ezt nem tudnám elképzelni, mivel nagyon bensőséges a viszonyunk. De még egyszer hangsúlyozom, megeshet, hogy ennyire nem jó a kapcsolat a két fél között. Egyébként nem vettem volna észre, hogy valótlanságot írtál volna le, viszont nekem a befejezésével van egy kis gondom. Én tíz évesen tuti nem álltam meg, csak mert egy srác kisugárzása „azt parancsolja”. Pláne nem mondta volna neki, azt, amit te leírtál a végén. Hiszen még is csak egy idegen volt és nekem ugyebár azt tanították, hogy idegenekkel ne álljak szóba. De valószínűleg ez a srác lesz a későbbi szerelme. Ha pedig nem, akkor ne haragudj, hogy ennyire mellé nyúltam!
Összességében: A prológusod hossza jó. A tartalma is kifejezetten tetszik, csak az én véleményem szerint túlzásba estél az apa-lánya konfliktusnál. Nem volt benne valótlanság, kivétel a végén.
5/4 
Első fejezet:
Na, jó szokásomhoz híven most is a hosszával kezdeném. Végigpörgettem és biztos vagyok benne, hogy elég hosszú a kritériumomnak. Én az ideális részt szavak száma szerint kétezer szó fölött találom jónak, lapok szerint pedig négy oldal vagy annál több. Igazából neked ez biztos meg van, de majd a következő pontban írok az itt kialakult aggályaimról. 
Tartalmát nézve. Hát összességében azt tudom mondani, hogy tetszett viszont tennék néhány javaslatot. Először is ne ugrálj folyton a szemszögek között, mert roppantul irritáló, hogy egyszer a fiú és egyszer a lány szemszögéből olvashatunk. Ne ezt ne csináljuk. Ha mindenképpen két szemszögből szeretnéd írni, akkor egy fejezetet adj a lánynak egyet a fiúnak, de egy fejezetben tényleg ne ugrálj, mert nagyon össze tudja kavarni az embert és, és inkább ne. Aztán szerintem egy sztár pont nem azon fog kattogni, hogy vajon mi van azzal a lánnyal, akit az utcán látott. Én is láttam néhány hajléktalant, mikor nagyobb városban. Akkor ott megszántam őket, de ennyi nem gondoltam rá. Tudom, hogy ő nem hajléktalan, de ő is ott ült a földön, megvágva. Na, szóval remélem érted, hogy mire akartam kilyukadni. 
Összességében: Nagyon élvezhető fejezet lett, de vannak hibái. 
5/3
Utolsó fent lévő rész, alias, ötvenkilencedik fejezet:
Említettem feljebb, hogy itt mondok valami mást is a hosszról, mint hogy megfelelő. Hiszen ez is jó, sőt inkább hosszú. Az sem jó, hogy rövid, de az sem jó, ha örült hosszú, mert az senkinek nincs kedve végig olvasni. Ha hosszú fejezetet írsz, akkor bontsd ketté nem baj az, sőt! Mostanság megszokott is.
Tartalmát nézve. Nagyon sokat fejlődtél az első fejezetekhez képest. Ez már egy nagyon jól kidolgozott élvezhető fejezet volt. Nem láttam benne valótlanságot, minden párbeszéd jó volt a leírások nagyon szépek és csak dicsérni tudom.
Összességében: Nagyon jó fejezet lett, csak a hossza volt nagyon sok.
5/4
Szereplők: 
Natalie: Alapjáraton jól ki van dolgozva a karaktere, de nekem mégis túlságosan gépies. Minden helyzetben azt csinálja, amit csinálni kell. Jó mondjuk, nem gépisnek nevezném, hanem úgy fogalmaznám meg, hogy minden helyzetben azt csinálta, amit mindenki más csinált volna. Nem mert bátrabb lenni, mondjuk, leginkább ez a karakteréből adódik.
Jinguji Ren: Az ő karaktere nagyon tetszett. Szépen ki volt dolgozva és nagyon érdekes jelenetei voltak. Egyik kedvencem.
Összességében: Jók a karaktereid.
5/5 
Helyesírás/Fogalmazás: 
Kezdeném a helyesírással. Az elején észrevettem néhány elírást, de a végére ezek is eltűntek a vesszőhibákkal együtt. Meg szeretném említeni, hogy a páros szerveket egyes számban írjuk. Értsd: karjaim – karom 
lábaim – lábam 
Ezeket a hibákat kiküszöbölheted, ha felkérsz egy bétát, vagy ha segítségül hívod a Wordöt.
Folytatnám a fogalmazással. Nagyon tetszik az a gördülékeny stílusod, ami kialakult. Olvastatja magát. Szép leírásokat használsz, minden teljesen átjön. Természetesen mindenkinek van hova fejlődni. A gyakorlás mindig segít és olvass sokat, hiszen akkor is fejlődhet a szókincsed! Összességében: Voltak helyesírásai hibáid, amik lassan eltűntek. A fogalmazásod nagyon tetszik.
5/4  

max: 55/38

További jó blogolást! 

2 megjegyzés:

  1. Szia :)

    Először is köszönöm, hogy vetted a fáradságot és időt szakítottál a blogomra.
    Igazából nem tudok semmit se cáfolni azzal kapcsolatban, amit a kinézetről, fejlécről és menüpontokról írtál. Nem az erősségem, azt hiszem ezt te is észrevetted. A fejlécet más készítette, viszont a szürkés sablon és az elrendezés, az tényleg az én saram. A Trailer - el kapcsolatban pedig csak annyit fűznék hozzá, hogy saját tapasztalatokból adódóan nem szeretem őket. Akárhányat megnéztem eddig mindig elvette a kedvemet, egy kivétellel, ami viszont többet adott, mint a történet maga.
    Az apa - lánya viszonnyal lehet, hogy túlzásba estem, hisz nekem se ennyire rémes a kapcsolatom a sajátommal. De azért nem is olyan bensőséges. Viszont az egyik barátnőm pont ilyen helyzetbe csöppent... de erről csak ennyit akartam írni.
    És nem, nem az a fiú lesz a későbbi szerelme :) Ren - el ott a beugróban találkoztak először. És valószínűleg igazad van, egy híres ember nem gondol ilyen sokat egy teljesen ismeretlen emberre. Mégis volt bennem valami, hogy megszokta a csodálatot, a szeretet meg ilyesmiket és váratlanul érte a lány reakciója. A hosszal kapcsolatban pedig.. igen... kicsit túlzásba estem. Nem igen van időm mostanában írni, így többet akartam nyújtani kárpótlásként, de akkor legközelebb két részre bontom a fejezetet.
    Még egyszer köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Virág!
      Nagyon szívesen foglalkoztam a kritikáddal és remélem, hogy tudtam segíteni!
      Igen észrevettem, hogy nem az erősséged, de tudod mit mondanak erre. Gyakorlat teszi a mestert!
      A trailer-ek között valóban vannak olyanok, amik igen csak silány minőségűek, de ha találsz egy jó trailer készítőt, hidd el imádni fogod a végeredményt!
      Igen nem tagadom, hogy vannak olyan családok, akiknél ilyen az apa, de azt hiszem ez nagyon ritka és nem hiszem, hogy mások előtt így beszélne a lányáról, mint ahogy te leírtad.
      Még egyszer mondom igazán nincs mit. Remélem tényleg tudtam segíteni! :)
      Ölel
      Bells B.

      Törlés