Ajánló #1 - Blogs by Riri


Az új cikksorozatom első rovatában egy általam kedvelt és nagyon tehetségesnek tartott bloggerina, Riri két blogjával ismerkedhettek meg, illetve olvashattok pár gondolatot magától az írótól, aki egy rövid interjú keretein belül válaszolt a kérdéseimre:





Gabby: A Catching Sunshine egy könyv sorozat folytatása lényegében, - egy fanfiction, ha úgy tetszik. Mit gondolsz, mennyivel nehezebb olyan karakterekkel dolgozni, akik már kész személyiséggel rendelkeznek?
Riri: Nagyon sok helyen olvastam már, hogy fanfictiont írni könnyű, mert a karakterek egy részét már előre megalkotott személyiséggel "kapja készhez" az író. Én cáfolnám ezt az állítást, számomra nehezebb volt, mint a saját szereplőimet felhasználni hozzá. Igen, volt egy alap séma, ami alapján dolgozhattam, azonban a könyvbeli családot az olvasóim többsége már ismerte és szerette, ők ugyanúgy tudták, hogy az írónő milyennek álmodta meg őket, mint én. Van egy bizonyos szintű megfelelési kényszerem, ami miatt pontosan azt akartam visszaadni, amit a trilógiában kaptak, ezért nagyon sok időt fektettem azokba a fejezetekbe, ahol a központi Benedict család valamelyik tagja feltűnt. A legtöbb dolgom a férfi főszereplővel, Victorral volt, aki bár a könyvekben mellékszereplő volt csupán, néhány jelenetben mégis fontos szerepet kapott, emiatt minden olvasóban kialakult róla egy kép. Meg kellett találnom nála az egyensúlyt aközött, amit Joss Stirling már tálcán kínált nekem, és amennyit én változtattam rajta a Sunshine-nal való találkozását követően. Mégis - minden nehézségét leszámítva - imádtam minden egyes pillanatot, amit Benedicték szerepeltetésével töltöttem, úgy éreztem, még közelebb kerültem hozzájuk és a világukhoz az írás által.

Gabby: A Tükörkép címe magyarul van, bár a blog linkjében angolul is megtalálható. Miért döntöttél úgy, hogy a magyar nevét fogod használni?
Riri: A linkben azért van benne angolul, mert a Blogger csak úgy engedte létrehozni. Bár van kifejezetten angol fő- és fejezet című történetem, valamint ott van a Catching Sunshine is - aminek címe a trilógia angol köteteinek mintáját követi: Finding Sky, Stealing Phoenix, Seeking Crystal -, a Tükörképre mindig magyarul gondoltam attól a perctől kezdve, hogy úgy egy-másfél éve az ötlet elkezdett kibontakozni bennem. Spontán ötlet volt, és az anyanyelvemen már jobban hozzám nőtt, mintha Reflectionként kezdtem volna el publikálni.

Gabby: Mindkét történet a misztikus és a valódi világ ötvözésével jött létre. A Catching Sunshine-ban olvasható savant világ, vagy a Tükörképben megtalálható Valhalia áll hozzád közelebb? Mit tennél, ha az egyik, és mit, ha a másik történetbe csöppennél?
Riri: Is-is, számomra mindkettőnek megvan a maga különlegessége és varázsa, ez másként mutatkozik meg az egyikben, másként a másikban. A Joss Stirling által megteremtett világ bizonyos szinten hasonlít a híres X-men szériához - csak a képességek nem olyan széleskörűek -, amit már kicsi korom óta szeretek, ilyen életet imádnék élni. Egyrészt ott van az a rejtett plusz, hogy a savant lét gyakorlatilag egy mutáció következménye, ami a bioszos érdeklődésemet is felpiszkálja, másrészt a mentális erőkkel a világ egészen más meglátásba kerülhet, ami a szereplőknek természetes, míg egy átlag ember csak elmerenghet a "milyen lenne, ha..." típusú kérdéseken. Sunshine teleportálásával például szívesen élnék együtt, de így vagyok Xav gyógyító képességével vagy Sky auralátásával. A lélektársak gondolatát pedig szerintem minden romantikus lélek örömmel elfogadná. Főleg ha olyanok, mint a hét Benedict fivér.
Ezzel szemben a Tükörkép Valhaliája teljesen más, azt a világot egy az egyben a mágia uralja. Itt a fantáziám kedvemre szárnyalhatott, hatalmas tere volt, ezáltal a legvadabb álmaimat is megvalósíthattam és megalkothattam. Imádnám a Tíz Szent Harcos erejének egyikét - a földet vagy a szelet - birtokolni, főleg azért, mert az őselemekre visszavezethető képességekkel kapcsolatos meséket szintén rengeteget néztem kiskoromban - gondolok itt például a régen kislányok között nagy népszerűségnek örvendő W.I.T.C.H. sorozatra. Azonban a savantokkal ellentétben Valhaliában kisebb-nagyobb háborúk dúlnak, és mivel fejlettség szempontjából valahol a középkor-újkor határán áll, csak a kiváltságosoknak van jó élete, a harcosok mindennap az életüket áldozzák fel. Bár szívesen része lennék ennek a világnak is, magamat ismerve nem hinném, hogy sokáig húznám. Még a tíz elem egyikének birtokosaként sem.

Gabby: Három abszolút főszereplővel dolgozol: Sunshine Rodriguez, Gwendlyn Stewart és Tiana Severis. Melyikük áll hozzád jelen pillanatban a legközelebb? Kinek a bőrébe bújsz bele a legkönnyebben, amikor írsz? Esetleg kinek a legnehezebb? Kifejtenéd?
Riri: Személyiségét tekintve Gwendolyn az, aki a legközelebb áll hozzám. Sok olyan tulajdonságot birtokol, amivel én is rendelkezem, ő hasonlít a legjobban ahhoz, amilyennek én is látom magam. Sunshine-ban azokat a tulajdonságaimat nagyítottam fel, amilyennek mások, a barátaim és az ismerőseim látnak, és meglepő, hogy bár mindkettőjükben ott vagyok én is, mégis mennyire mások. Tiana áll tőlem a legtávolabb, a karaktere abszolút ellentéte az enyémnek, mégis vele a legkönnyebb dolgoznom. Ha az ő szemszögéből írok, nem kell gondolkoznom, egyszerűen csak adja magát, mintha helyettem hozná döntéseket és önálló élete lenne. A Tükörkép elején azt hittem, vele lesz a legnehezebb dolgom, hiszen annyira különbözőek vagyunk, ám végül mégis rácáfolt. Sunshine-nal már bonyolultabb a helyzet, mivel az ő személyisége elég összetett, nála ott van az a furcsa kettősség, amire mindig ügyelnem kell: szenvedélyes, rengeteg érzelem tombol benne, mégis csak a töredékét mutatja ki; szeretne szeretni, de csak nehezen szánja rá magát, hogy idegeneket is beengedjen az életébe. Gwennel azért van a legnehezebb dolgom, mert bár sokban hasonlít rám, mégis különbözünk, figyelnem kell rá, hogy végig Gwnedolyn Stewart maradjon, ne legyen benne túl sok belőlem. 
Szerintem viszont a három lányt ilyen szempontból nehéz összevetni. Mindhárman más-más környezetből jöttek, más sorsot szánok nekik, a történeteken belül különböző szerepük van, a világról alkotott nézetük is nagyban eltér, ezért nem lehet ugyanúgy hozzájuk állni írás közben. Olyankor mindig kicsit én is Tianává, Gwendolynná és Sunshine-ná válok.

Gabby: Csatolnál egy-egy képet, ami szerinted a legjobban illik a történetekhez? Miért pont ezekre esett a választásod?
Riri: Hiába kerestem mást, mindig az első gondolatomhoz kanyarodtam vissza: a Catching Sunshine-hoz legjobban a blog jelenlegi fejléce illik, ami Katie Boo keze munkáját dicséri. Remekül eltalálta vele a hangulatot és az érzelmeket, ami annak is köszönhető, hogy nyomon követi a történetet. A színvilág különös keveréke egyszerre utal Miamira, magára Sunshine-ra, a sötétebb árnyalatok a szenvedélyre és talán még az akciókra is, míg az összhatás jelzi, hogy némi misztikum is van a háttérben. És a legnagyobb kedvencem rajta Ben Barnes, mint Victor Benedict. Rideg, hűvös tekintete van, ám az arca egyik fele mintha darabokra hullana - remekül visszaadja a történetben előforduló, kulcsfontosságú "lehull róla a maszkja" kifejezést.
A Tükörképhez egy számomra nagyon kedves rajzra esett a választásom: az egyik legjobb barátnőm készítette nekem, mikor eldöntöttem, hogy az addig még csak fejben érlelődő történetet blogként nyilvánosságra hozom. Akkor még csak a szereplők kinézetéről volt tudomása, mégis tökéletesen eltalálta a lényeget, valamint Gwen és Tiana karakterének fő személyiségjegyét. Míg Gwendolynnak csillog a szeme és mosolyog, Tiana jóval magányosabbnak, komorabbnak látszik. A rejtélyes Tükör két ellentétes oldalán vannak, ez egyszerre jelenti, hogy különböző világból származnak, emellett azt is, hogy mindkettejük életében valami nagy változás fog történni, amit egymás nélkül kell megoldaniuk. Ám válluk összeér, szorosan egymás mellett vannak - sorsuk összefonódik, csak együtt lesznek igazán erősek.

***

Catching Sunshine:  A huszonöt éves Sunshine Rodriguez bérgyilkos, Miami bűnözőinek legkegyetlenebbike. Egy fiatal nő, akinek különleges képességei ismeretlenek a Savant Hálózat előtt és akit még soha senki nem kapott el. A huszonöt éves Victor Benedict, a lenyűgöző telepatikus hatalommal megáldott FBI ügynök, élete egyik legnehezebb ügye előtt áll: a miami-i bűnözők vezetőjét elkapva le kell kapcsolnia a Szövetséget, a leghatalmasabb savant bűnszervezetet az Államokban. És csak egy út vezet a célig: Sunshine. A szabályok egyszerűek. Egy bérgyilkos soha nem hagy nyomot maga után. Egy FBI ügynöknek mindig a küldetés az első. Ám ez egyszer a savant világ beleszól az életükbe.


Az író szerint:
"Ez egy olyan történet, ami túlnőtt egy könyvhöz kötődő rajongás közben megszületett kósza gondolaton, egy fanfiction, ami sok társa között talán egyedinek is mondható, hiszen mellőzi a manapság felkapott sztárokat, helyükre egy hűvös FBI ügynök került, társa pedig egy határozott, feminista, félig argentin nő, egy bérgyilkos lett. Mindig szerettem volna egy olyan történetet írni - és nyilvánosságra hozni -, ahol a lány tartozik a rossz fiúk közé, végül a Lélektársak trilógia és a két kedvenc akció filmem adták meg a kellő löketet, hogy belevágjak. Kezdetben nem tudtam, mit várjak tőle, hova is akarok eljutni, ám egy idő után azon kaptam magam, hogy Sunshine világa túlságosan a szívemhez is nőtt ahhoz, hogy el tudjam engedni. Nem az volt a célom vele, hogy mély, filozofikus gondolatokat ébresszek az olvasóimban, egyszerűen csak szerettem volna, hogy ők legalább olyan jól szórakozzanak olvasás közben, ahogy én egy-egy fejezet írása alatt, hogy megismerjenek egy kicsit Mr. és Mrs. Smith beütésű történetet, ahol amellett, hogy a felek szenvedélyesen szeretik egymást, valahogy folyton bajba és halálos veszélybe keverednek."

 

Miért ajánlom?

A Catching Sunshine egy lebilincselő történet arról, hogy egy Sunshine, egy igazi kemény csaj, a Szövetség nagy ágyúja és Victor Benedict, a hideg FBI ügynök hogy ismerik fel az élet valóban fontos dolgait, egymás, illetve a saját érzéseiket, miközben két világ ellen kell harcolniuk. Romantikus történet tele akcióval, fordulatokkal, macska-egér játékkal, ami kihangsúlyozza a családi szeretet és a barátok lojalitásának fontosságát is. Még azok is nyugodt szívvel olvadhatják, akik nem ismerik a Lélektársak trilógiát, Riri leírásai mindent elmagyaráznak, amit a savantokkal kapcsolatban tudni érdemes. Egy fergeteges stílusú bloggerina elképesztő története, csak jót tudok mondani róla.

 ***
Tükörkép: X777. Valhalia: az öt városállam világa. Hol a Harcias Sötétség mindent felemészt, a Vörös Madár csap le rád, a Zöld Sárkány tüze perzsel fel, a Fehér Tigris élesíti karmait és a Hatalmas Egy figyeli minden lépésed. Egy világ, ahol a Tíz Elem Őrzője harcosként emelkedik fel a Prófécia beteljesülésének idején. Egy fiú, ki túl korán vált uralkodóvá. Egy kapitány, kinek túl hamar tapadt vér a kezeihez. És két lány - Gwendolyn és Tiana -, akiknek sorsa a Tükrön keresztül örökre összefonódik egy évezredes háború küszöbén. Eljött az idő, hogy felfedezd, mit rejt a Tükör másik oldala!


Az író szerint:

"Majdnem másfél éven át tartó tervezgetés eredménye lett ez a történet, mely eredetileg három különböző címmel és cselekményszállal rendelkezett, végül egy nagy egésszé pakoltam össze őket. Számos könyv, film és mitológia adott hozzá ihletet, mégis végig azon igyekeztem - és igyekszem most is -, hogy ezektől különböző, más, nem megszokott legyen. Fantasyt írni nem öt perces munka, csupán a világ kidolgozása telt két hetembe, de örülök, hogy végül rászántam az időmet és belevágtam, mert írás közben valahogy minden kitágul és színesebbé válik, ahányszor csak belemerülök Valhalia világába. Bár imádom a szerelmes történeteket, ez nem arról szól, előtérbe a barátság, az emberi kapcsolatok és egy-egy karakter jellemfejlődése kerül, valamint megtalálható lesz benne a tőle már megszokott akció, ám más, mágiával és misztikummal átitatott formában. A Catching Sunshine-nal ellentétben itt szeretném, ha a szórakozás és "utazás" helyett megismernék a Tükörkép mondanivalóját is, ami egy elgondolkodtatóbb végkifejlethez is vezethet majd."

Miért ajánlom?

A Tükörkép egy nem mindennapi történet egy olimpiára készülő fiatal műkorcsolyázó Gwendolyn életéről, mely a valóvilágban játszódik. Egyszerűnek tartod? Akkor még nem olvastál Tiana világáról, Valhaliáról. Minden a Prófécián alapul, egy technikailag fejletlenebb világba csöppenhetünk, mintha visszamennénk az időben. Itt az életet a misztikus, természet feletti erők, lények uralják, na nem csillogó vámpírok és nagyra nőtt kutyák formájában, akiket valami sugárfertőzés formált. Távolról sem. Valhalia ötvözi több civilizáció mitológiáját, kultúráját, ezzel színesítve a fantasy történetek csokrát. Szeretnéd megtudni mi fog történni, ha a két teljesen ellentétes világ találkozik? Riri garantáltan megmutatja neked, izgalommal, csavarokkal vegyítve. Egy történet, ahol a barátság szerepe a legfontosabb és az emberi kapcsolatokat hangsúlyozza ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése