Kritika #122

Kedves olvasók!
Sajnálom, hogy ennyire inaktív voltam mostanában, de nyaralni voltam, utána pedig sarat dagasztottam a többis fesztiválozóval a Balaton Soundon, ilyen helyeken pedig nem a blogolás az első számomra, remélem megértitek!
Most meg is hoztam egy kritikát, igyekszem a többivel is, de egyelőre nem tudom milyen ütemben tudok majd haladni.

Gabby


http://halothevampsfanfiction.blogspot.hu/2014/06/chapter-0005.html?m=0
írók: Adri, Kristen, Agatha Hestya


Kinézet:

Kezdjük a fejléccel: nagy. Nagyon nagy. Én értem, hogy sok a szereplő, de ez zavaróan nagy lett, valami más elrendezést kellene választani, ez így nem szép. A fiúk képei olyan, mintha csak rá lennének dobva egy alapra, a lányok képeiről pedig hamarabb eszembe jutnak a modulképek, mint a fejlécre valók. Sajnálom, de nekem nem tetszik, szerintem csináltassatok újat. A sima fekete-szürke háttereken nincs mit ragozni, azok mindenhova jók. A modulokat is tegyétek sorkizártra, a bejegyzéseitekkel együtt. Az oldalmegjelenítést vegyétek le, szerintem felesleges, az olvasókat nem igazán igazán szokta érdekelni. A blogarchívumot pedig tegyétek a cserék fölé.


Történet:
Ahogy látom ezt a blogot hárman írjátok, így szerintem a legkorrektebb, ha írónként elkülönítem, majd utána egyben, magát a történtet értékelem. Mivel az első részt Agatha Hestya tette közzé, vegyük őt górcső alá elsőként! A legzavaróbb talán a folyamatos szóismétlésed volt. Keress szinonímákat! Találtam helyesírási hibákat is, főleg az igekötőkkel és a bekezdések szétbontásával állsz hadilábon. A karakter vezetésed Natashánál következetes, bár számomra a lány jelleme enyhén a pszichopákéra hajaz, még ha bérgyilkos is. Több leírásra lenne szükség, fejtsd ki jobban a dolgokat, ne sajnáld a betűket. És nagyon figyelj az igeidőkre! Követhetetlenül és logikatlanul ugrándozva használod a múlt, illetve a jelen idejű alakokat. A következő Adri lenne, aki Sarah szemszögéből ír. Te már kevesebbet követsz el az előbb említett hibákból. A helyesírással olyan probléma nincs, ami zavaró lenne olvasás közben, a karakter vezetésed szintén következetes, megfontolt. Az igeidőkkel ugyan te is hadilábon állsz néha, ahogy a rész kezdése se sikerült a legjobbara a név és kor bemutatásával, de utána már egészen élvezhetővé vált a - nagyon - rövid fejezet. Lássuk a harmadik bloggrrinát, Kristent! Elizabeth szemszöge a tiéd, ami számomta elég logikátlanul lett kitalálva. Miért? Mert nőt maximum biztonsági főnöknek alkalmaznak, testőrnek soha, mert nincs elég nagy testi ereje, akármennyi izmos vagy fitt is. Ettől függetlenül magában a szeteplő alakításban nincsenek logikai bukfencek, de az írásdban sok a helyesírási hiba, szóismétlés. Nagyon  de nagyon sok. Ahogy a többieknek, neked is jobban ki kellene fejtened a dolgokat, ennek a pár oda lökött sornak különben semmi értelme. Végül pedig a blogról úgy egészében: maga az alap ötlet néhol nagyo  egyedi, néhol borzasztóan klisés. A fejezeteitek abból állnak, hogy mindhárman írok valamennyit - külön-külön szálakon - amiket utána összebodtok és kész. Ezt én így három különálló történetnek nevezném, nem egy egységnek. Titeket is az a veszély fenyeget, ami a legtöbb olyan történetet, amit többen írnak: elmentek egymás mellett a történettel, ha a szálak valaha mégis találkozni fognak, akkor pedig egy nagy katyvasz lesz az egész. A történetetek pedig fanfiction, de az én szememben sajnos nem a jobbik fajtából, sajnálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése