#2 Milyen témájú blogba kezdjek bele? Milyen hibákat kerüljek?

Itt a folytatása!

Fantázia történetek 
Az ilyes fajta témájú blogoknál csupán csak két olyan karakter van, ami az elmúlt időben sablonossá vált; a vámpírok és a vérfarkasok. Ezek a karakterek az Alkonyat sorozat megfilmesítése és a Teen Wolf első évada után lettek ilyen népszerűek és leginkább fanfictionokban lettek felhasználva. De egy bloggerina vagy épp blogger fejéből kipattant az a zseniális ötlet, hogy mi lenne, ha nem elcsépelt fanfiction hoznánk létre az ő főszereplésükkel, hanem valami egyedit. Végül pedig írt – valószínűleg – egy élvezhető egyedi történetet, ami nagy népszerűségnek örvendett. Ezért mások, akik hírnévre vágytak a Bloggeren elkezdtek írni hasonló történeteket és itt is eljutottunk addig, hogy unalmassá váltak. Hiszen ki ne unna rá arra, hogy a lányból/fiúból vámpír/vérfarkas lesz és utána valami szörnyen izgalmas esemény (csata, háború) után összejönnek, és örökké szeretni fogják egymást? Itt is megjegyzem, hogy természetesen lehet jót alkotni ezen, karakterek felhasználásával is, de igen csak nagy kihívás.
De akkor milyen egy ideális fantázia történet? 
Itt a hangsúly a fantázián van. Egy írónak mindent a fantáziájában kell kitalálni. A főszereplői kinézetét, tulajdonságait, helyszíneket és sorolhatnám még. Az összes kategória közül, amilyen lehet egy történet talán ez a legszabadabb, hiszen itt bontakozhat ki igazán, hogy ki is vagy. A gondolataiddal akár képes vagy formázni egy teljesen új világot, valószínűleg nem olyat mind George R. R. Martin, de egy olyat mindenki képes, ahol a saját teremtményei élnek, háborúznak, halnak meg, vagy épp aratnak diadalt. Az ilyesfajta történetek pedig azért lesznek igazán egyediek, mert egy kis darabkát tartalmaznak belőled és mind tudjuk, hogy nincs két egyforma ember a világon!
Akció történetek 
Egy olyan témához érkeztünk, amit még nem veséztek annyira, mint a fanfictionokat. Nem tömeggyártmányúak, ami nem is baj, hiszen még most, ha rábukkanok egy ilyen blogra szívesen olvasom el, feltéve, hogy az alapötlete tetszik és a fogalmazása nem pocsék. Viszont ebben a témában a Bosszúállok köré épített történetek egyre jobban kezdenek elszaporodni. Ha van velük kapcsolatban ötleted egy akció blogra ne fojtsd magadba, hiszen még nem szaporodtak el igazán, de más irányba is elkezdhetsz gondolkodni.
Mi lehet hiba? 
Ez mindnél hiba, de úgy döntöttem itt említem meg. Hatalmas hibának számít, ha olyan dolgokat írsz, ami az adott témában nem igaz. Például: kitalálsz egy fegyver nevet. Nem! Vedd a fáradtságot, nyiss egy új lapot és nézz utána annak, amit írni akarsz.

Most pedig két olyan téma fog következni, ami a blogger világában úgymond „hiány téma” 

Krimis történetek 
Sajnos nekem nem volt szerencsém túl sok ilyen blogot olvasni, sőt! Ha jól emlékszem egyet, ha olvastam. Pedig van jó néhány ismerősöm, aki vevő lenne egy jól megírt, izgalmas alapötletű krimire.
Mi az, amit itt el lehet hibázni? 
Itt talán az a legnagyobb hiba, hogyha a cselekmény szálat nem tervezed meg jól. Hiszen ha egy igényes történetet akarunk, ilyen témában össze kell szedni egy olyan cselekményszálat, amit legalább húsz-huszonöt fejezeten keresztül tudunk ecsetelni. Tehát a bűnözőnek ki kell találni egy bandát, vagy egy olyan múltat, ami megmagyarázza, hogy miért is teszi azt, amit tesz. Különböző bűncselekményeket kell beleszőni. Mindezt a bűnöző oldaláról. A rendőr részéről bele kell szőni, hogy milyen módszerekkel keresi a bűnözőt és azt is, hogy egy bűntett helyén hogyan helyszínel.
Nem mondom, hogy nem nehéz. De ha sikerül összehoznod egy ilyen történetet valószínűleg az sokaknak tetszeni fog.
Horror történetek
Horror történet is nagyon kevés van a Bloggeren és azok között sem mind úgy van megírva, ahogyan azt kellene. Egy horror film alatt általában fél az ember, már ha az jól van megcsinálva. Ugyan ezt kellene érezni egy történetnél is. Az összes felsorolt kategória közül pedig ez a legnehezebb pontosan emiatt. Tehetség és gyakorlat kell ahhoz, hogy egy író át tudja adni az érzéseit az olvasó számára. Találkoztam már nem egy olyan íróval, akinek ez sikerült és egy ilyen horror bloggal is.
Miben lehet itt hibázni? 
Ha egy olyan alapötletet találunk ki, ami abszolút nem félelmetes. Könnyen lehet itt olyan történetet írni, ami inkább röhejes mintsem félelmetes. Leginkább itt a karaktert olyanra kell formáznod, amilyen te is vagy ezáltal olyan dolgokat beleírni, amitől te is félsz. Ha ezt az alapötlettel összeegyezteted és szépen fejezetről fejezetre aprólékosan megfogalmazod, akkor egy élvezhető történet fog belőle kerekedni.

Te választod meg, hogy milyen témában szeretnéd írni a történetedet, én csak a hibákat és a sablonos dolgokat próbáltam összeszedni. Őszintén én a mai napig elgondolkodom minden novellám és történetem előtt, hogy milyen témát is írjam azt. Ha pedig dűlőre jutottam, akkor mindig viszek bele magamból valamit. Lehet, épp egy visszaemlékezésben leírok egy saját élményt. Lehet, egy szereplőnek adom oda néhány tulajdonságom, vagy épp egy körülöttem élőt írok bele a történetbe. Mindezt azért teszem, mert én úgy gondolom, hogy egy történet, akkor lesz igazán egyedi, ha egy kis dolog van benne, amit az író a saját életéből ragadott ki és szőtt bele a történetébe.

3 megjegyzés:

  1. Köszönöm szerintem minden blogger és bloggerina nevében, hogy megírtad ezt a cikket! Hasznos volt, és elgondolkodtató. :)
    RS xx

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönjük!:) Szükség volt egy ilyen bejegyzésre, nagyon sokat segített nekem, és szerintem sok bloggerina-nak is az lesz, aki elolvassa, valamint megfogadja ezeket a tanácsokat. Még egyszer köszi.;)

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!
    El sem hiszitek mennyire örültem, mikor olvastam a soraitokat. Nagyon féltem, hogy sok embernek nem fog tetszeni a cikk, de eddig csak pozitív véleményeket kaptam!
    Nagyon köszönöm, hogy írtatok nekem. Örülök, hogy tudtam segíteni valamilyen szinten nektek.
    Boldog Újévet és további jó blogolást nektek!
    Ölel titeket
    Bells B.

    VálaszTörlés