Bemutatkozás + Kritika #96

Sziasztok! Mivel új szerkesztő vagyok, szeretnék írni magamról pár sort. Mint láthatjátok a bejegyzés alján a blogger nevem Tina Malik, de itt nem ezt szeretném használni, ti May Flowerként fogtok engem ismerni. Tőlem kérhettek kritikákat, de ha nagyon muszáj akkor próbálkozom képszerkesztéssel, vagy trailer készítéssel is. Persze ezek nem profi munkák, szóval úgy kérjetek tőlem. Még a kritika előtt meg szeretném mutatni pár munkám, ha netán valaki merészelen tőlem kérni fejlécet, vagy bármi mást, de mint már mondtam, egyáltalán nem profi szerkesztések.
Mindkét fejlécet egy bloghoz szerkesztettem, szóval ha netán érdekelne is valakit a történet, amihez készült, akkor ott van a link is.


http://thelesbian-tina.blogspot.ro/

http://hope-fanfic1d.blogspot.ro/

És ha valakit érdekelne a trailer, akkor az is itt van:


És itt lenne a kritika is:

http://ihaveabigdecisioninmylife.blogspot.ro/

TÖRTÉNET:


Kezdjük az alap dolgokkal. Amikor elkezdtem olvasni, megörültem, hogy végre nem egy fanfiction kerül az utamba. Eredetinek tartottam, hogy egy sztár magánéletéről írsz, és szerintem ennek az egésznek van valóság alapja, hisz egy híresség élete tényleg elég zsúfolt, és zűrös lehet. Aztán már az első rész végén a képbe jött Harry. Nekem ezzel semmi bajom, csak egy kicsit lelombozott, mivel nem számítottam rá. Amúgy az alap ötlet nagyon jó, mivel ilyen a való életben tényleg van, és kivételes, hogy nem egyből a nagy rózsaszín felhőt írod le. Plusz pont.

Aztán térjünk ki a karakterekre. Abba a kategóriába tartozol, aki nem tér el az eredeti elképzeléseidtől, a karaktereid ugyan olyanok, mint az elején. Ez jó. Tetszik, hogy Selena ilyen makacs, mondjuk ez kissé sablon, mivel nagyon sok fanficben így kezdődik minden. A lány utálja a fiút, egy bunkónak tartja, majd beleszeret stb stb.

A 1D fiúkra nem térek ki, mivel hangoztattad is, hogy csak a nevüket, és a kinézetüket vetted kölcsön.



HELYESÍRÁS:
Nem nagyon találtam hibákat, csak néhány elgépelést. 
Mondjuk az néha zavart, hogy volt, ahol felcserélted a szavak sorrendjét, és tagolatlan volt a szöveg. Néhány helyről nekem hiányzott 1-1 enter, vagy egy vessző, vagy olyan is volt, hogy egy mondatot ketté szedtél, ami nem túl jól jött ki, vagy két mondatot egybe vontál, ami szintén nem volt előnyös. Ezeket mind elkerülheted, ha átolvasod a részeket, mielőtt publikálod. Persze, megértem, ha ehhez már nincs semmi kedved, mivel a részeid eléggé hosszúak.


KINÉZET:

A fejléced szép. Nekem csak annyi a bajom vele, hogy Selena bal oldala rosszul van kivágva. Nem tudom, hogy milyen képszerkesztőt használsz, szóval erre inkább nem térek ki.

A modulsávodat én kicsit átrendezném, a látogatók számát, és a rendszeres olvasókat lejjebb pakolnám, mert ez így -számomra- zavaró. Ezen kívül szerintem minden rendben.
A menüpontokat én a helyedben az oldalsó modulsávba raknám, mivel elég nagy betűméretet kell adj nekik, hogy kitöltsék az egész sort, és ez így zavaró. Vagy ha feltétlen felül szeretnéd hagyni őket, akkor a betűstílusát változtasd meg, és vedd le a fókuszálást, mert zavaró.

EGYÉB:
Nekem a prológus nagyon nem nyerte el a tetszésem, már az első soroknál kinyomtam volna. Hogy miért? Sose kezdünk úgy történetet, hogy "Sziasztok, nevem XY, Z helyen élek stb". Ez egy nagyon gyakran elkövetett hiba, régebben én is beleestem ebbe, de szerencsére felhívták rá a figyelmem. Kérlek, ha új blogba kezdesz, akkor vedd ezt figyelembe!

A kritika ennyi lett volna, remélem, hogy nem vettem el az illető kedvét az írástól, vagy hasonlók.

További szép estét!

MAY FLOWER



1 megjegyzés: