Kritika #144

Robituszin!
#voltegyszeregyangolóra
Hát el sem hiszem! Három nap már eltelt a suliból. Kinek hogy telt? Nektek is furcsa visszaszokni nem csak nekem? Nyári szünetet vissza!
Az íróhoz szólnék: Sajnálom, hogy csak most írtam meg a kritikádat. Egy szavam sem bántásként íródott, csak segíteni szerettem volna vele!
Bármilyen véleményt szívesen fogadok a kritikáról, hiszen én sem vagyok tökéletes nekem sem árt a visszajelzés chat, pipa, megyjegyzés.
Jó olvasást!
Bells Booth

http://edeseletdolcevita.blogspot.hu/
író: Németh Barby

Kinézet
Fejléc:
Az oldalfejléc háttere három képből tevődik össze, nagyobb hangsúlyt kapnak inkább a főszereplők képei, amiket a képek méretei is bizonyítanak. De a szereplőkről később. Mivel gimnáziumban játszódó történetről beszélünk, ezért erre utaló képek lettek felhasználva háttérnek, ami nagyon tetszik, hiszen a fejlécnek némi utalást kell adnia arról, hogy miről szól a történet. A bal oldalai két felső képet jól összemostad, jól is passzolnak egymáshoz és magához a fejléchez is. Viszont bal oldalt a legalsó kép nem illik bele az összhatásba, de ha lejjebb megyek az oldalon, akkor viszont nagyon jól néz ki ott, ahol van, szóval szép is, hogy a fejléc része meg nem is.
Na és most a szereplőkről. Ahogy fent is említettem a szereplők képei nagyméretűek, ezért az ember szeme automatikusan rájuk terelődik, ami jó, hiszen a fejlécen talán a legfontosabb elemek a szereplők rátett képek. A Dylanről lévő kép, szépen ki van vágva és jól is van elhelyezve. A középen lévő lány úgy szintén jól ki van vágva és az elhelyezése is nagyon jó középen, hiszen az ő szemszögéből írod a történetet és így ez leolvasható a fejlécről. Viszont a jobb oldalt lévő lány hajának radírozásával vannak gondok, hiszen néhány helyen látszanak fehér foltocskák. A lány mellett kicsit jobbra van egy barna valami, amit nem tudok kinézni micsoda. Fa vagy haj? Fogalmam sincs, de ha le lett volna onnan radírozva nem lett volna baj. Az elhelyezése egyébként jó!
A cím betűtípusa nagyon tetszik. Szép és olvasható, akárcsak a színe, ami nem üt el a fejléctől. Az elhelyezése is jó a szereplők alatt, hiszen ott mindenki hamar meg fogja látni. Viszont a cím körül – halványan – látszik a képnek a széle, ami rontja a kép összhatását.
Összességben: A fejléc háttere tetszik. A szereplőknél elmosási hibákat láttam, a címnél pedig látszik a kép széle.
5/3  
Design: 
Ha a szemem nem csal deviantartról letöltött sablon lett alapként használva. Ahhoz képest, hogy onnan lett letöltve, hiszen ott tudjuk, milyen sablonok vannak nagyon egyszerű, de ennek ellenére nagyon szép is, pont úgy, mint ahogy az ott lévő sablonok nagy része. A fejléc jól passzol a design színeihez, nem üt el tőle. Jól mutat a kettő együtt.
A bejegyzés sáv lehetett volna egy kicsit szélesebb, de a modul sáv méretei megfelelőek.
A betűtípus és a betűméret olvasható és szép is.
Összességében: Szép a designod, csak a bejegyzés sávod méretén növelhetnél egy kicsit, de ez nem nagy hiba.
5/5
Modulok:
Vegyük az első modulnak a menüt, ami nem az oldalsávban van, hanem a sablon fölött. Ez a menüelhelyezés a ritkább eset legalább is én nem gyakran látom, ezen a blogon nagyon jól mutat. Ha ráviszem a kurzort, akkor a háttere krémszínűvé válik, így a menüpont címe szépen kiemelkedik. Ha rákattintok, akkor szépen megnyílnak és látszik, hogy foglalkozol a frissítésével!
A modulsávban az első modul „A történetről” nevet viseli. Az elhelyezése teljesen rendben van, hiszen a fülszövegnek kell legfelül állni, mert az kelti fel az olvasó érdeklődését. A tartalmáról lejjebb.
A következő modul az Információk. Az elhelyezése szintén jó. Fel van tüntetve minden szükséges információ és nagyon tetszenek azok a közösségi oldalas ikonok.
A következő a feliratkozok modul. Jó pont nálam, hogy nem azt az elcsépelt szöveget hagytad kint címének, hogy „Rendszeres olvasók”, hanem mertél mást bepötyögni! Az elhelyezése jó.
A következő modul a chat. Az elhelyezése jó. Nincs nagyon fent és nagyon lent sem, ha valaki ki szeretné fejezni a véleményét, akkor könnyen megteheti. A chat áttetszősége jó, a szöveg és a nevek egyaránt olvashatók. Ha ráviszem egy névre a kurzort, akkor nem égeti ki a szemem, hanem feketévé változik és alá lesz húzva.
A következő modulban feltünteted a másik blogodat. Az elhelyezése jó, de ha menüpontban lenne, sokkal jobb lenne. A szöveget pedig javaslom, hogy javítsd ki, mert már megnyitottad a blogodat.
A következő modulban a könyvborítót tünteted fel. Ennek is egy menüpontban jobb helye lenne. De az elhelyezése jó.
A következő modulban a Facebook csoportot hirdeted. Ezt az információk közé nyugodtan beilleszthetted volna még, felesleges volt ennek külön egy modult csinálni, viszont, az ikon, amit használtál hozzá nagyon tetszik!
A következő modulban a társoldal látható. Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy az elhelyezése jó!
A következő modul a kampány az olvasókért. Az elhelyezése jó.
A következő az oldalmegjelenítések száma. Ennek is jó az elhelyezése.
Az utolsó modul a cserék. Ennek itt alól van a helye, ahogy te is tetted!
Összességében: Szinte minden fontos modul meg van, aminek meg kell lennie! Ellenben én a profilt hiányolom. Szeretem tudni, még ha írói álnevet is visel, hogy kitől olvasok!
5/3,5

Történet
Fülszöveg:
Nagyon régen olvastam ilyen jó fülszöveget! A tartalma nagyon megnyerően van megfogalmazva. A vége fele a kérdést „S miért maradj a blogon?” nagyon szépen beépítetted. Vannak olyan blogok, ahol csak a végére van odaírva néhány ostoba kérdés, mert úgy kicsit javít, a minőségen gondolja ezt magában a blogger/bloggerina közben pedig inkább ront az egész fülszövegen. De te nagyon szépen megoldottad ezt, hiszen utána írtál egy kis „átkötő” szöveget, mielőtt befejezted volna.
A hossza megfelelő, nem is olyan nagyon hosszú, de nem is csak néhány szót vetettél oda. Helyesírási hibát nem vettem észre!
Összességében: Nagyon jó a fülszöveged, egy öröm olvasni. Öröm volt olvasni! A fülszöveged alapján elkezdeném olvasni a történetedet!
 5/5
A történet alap ötlete:
Ismét egy gimnáziumos történetek egyre elterjedtebbek a blogger világában, majdnem hogy már a fanfictionok számát is megközelítik. Mi tagadás valljuk be némelyik igencsak Szent Johanna Gimi koppintás, természetesen, mint minden hol itt is vannak kivételek. Tulajdonképpen én úgy kezdtem el olvasni a történeted anno, hogy ez is csak egy tömeggyártmány lesz, de egynek jó lesz, addig sem fogok unatkozni. De csalódtam, méghozzá kellemesen! Képes voltál vinni valami pluszt az alapötletbe, ami egyedévé és mássá tetette és teszi a többi ilyen témájú blogtól. Elrugaszkodtál a Szent Johanna Gimitől és egyéb más ezzel foglalkozó könyvtől/blogtól és mertél valami mást megálmodni és papírra vetni!
Összességében: A történet alapötlete ígéretes! A fülszöveggel együtt örömmel kezdtem el olvasni. 5/5 
Prológus:
A prológust egy levéllel kezdted, amiben az állt, hogy felvették a választott iskolájában. A következőkben pedig azt taglaltad, hogy Barbi, hogyan újságolta el a barátnőjének és a családjának és egy kis kinézet/életleírást kaptunk tőled. Hát tulajdonképpen a kezdés nagyon tetszett, hiszen más aug. 31.-ét taglalna a prológusában, de te onnan kezded az egész sztorit, amikor megkapta a levelet és őszintén én ezen a blogon kívül máshol nem láttam ilyen kezdést, ami mindenképpen pozitívum. Aztán a szereplők reakciói hitelesek, nincsenek benne valótlanságok. A leírásoknak nagyon örültem, hiszen azokra nagy szükség van ahhoz, hogy meg lehessen érteni, amit írsz és nem csak a prológusban, hanem bármelyik másik részben. A cselekményszál nagyon jól indul ezzel a prológussal. Nincsen elkapkodva, de nem is árulsz el keveset. Akárhogy akarok, nem találok az én ízlésemnek benne hibát!
A hossza pont jó. Nem túl rövid nem is túl hosszú!
Összességében: Nagyon jó, nagyon tetszett, és mint mondtam, akárhogy akartam nem találtam benne hibát!
5/5 
Első fejezet:
Az elejét azzal kezdted, hogy majdnem röviden leírtad azt, ami a prológusban is benne van. DE MINEK? Ezt a könyvekben is nagyon utálom, hogy azt is beleírják néha, amit már az előző kötetben megtudtunk, nem hogy a blogokban! Ha szimplán arról regéltél volna, hogy milyen volt a vonatút sokkal jobban örültem volna!
Barbi olvasott, fülhallgatóval a fülében és egy megállóban megállt a vonat és beszállt az ő kabinjába valaki. Pár perc elteltével, beszélgetést kezdeményezett majdnem a semmiről. Hm, ötletes találkozás ezt elismerem!
„Üvöltöttem el magam örömömben.” Lehet, hogy csak én gondolom, így de egy vonaton nem ordítja, el magát valaki maximum felkiált, de a külső karakterek reakciójával szerencsére mindezt kompenzáltad.
Beszélgetnek és Bence megkérdi tőle, hogy mik a kedvenc filmjei. Bátran kijelenthetem, hogy meglepődtem. Persze magával a szituációval nincsen baj, de én, mint Tolkien imádó kikérem magamnak, hogy a Hobbit az egy Gyűrűk Ura utánzat! Ebben teljesen egyet értek Bencével!
Leszállt, elvált útitársától és az osztályához lépkedett, ahol szerencsétlennek érezte magát. Teljesen reális. Mintha én lennék!
Megismerkedett Viviennel. Kell egy legjobb barátnő! Majd következett az osztályfőnök bemutatkozása és beszéde. Mikor felkerült az a kérdés, hogy mindenki megvan e Bence hiányzott. Mikor pedig megérkezett koppant Barbinak, hogy ki is a hiányzó ember; a srác a vonatról!
Szépen beleszőtted a találkozást a részben, nem volt elcsépelt a szituáció, sőt élvezhető volt! A megjegyzésekben pedig azt hiszem, hogy kifejeztem a véleményemet.
Összességében: Vannak benne apróbb hibák, amiket feljebb le is írtam!
5/4 
Utolsó közzétett rész, alias, huszonhatodik fejezet:
Izgatottan kezdtem olvasni ezt a részt, mert hiába vagyok feliratkozva rá, nem jutottam el odáig, hogy ezt megtegyem. Az elejét azzal kezdted, hogy leírtad, hogy vettek egymással BFF ajándékot Viviennel. Aztán leírtad, hogy Miával miként bonyolítottak le egy telefonbeszélgetést, amiben Barbi konkrétan leordította, majd haragban váltak el egymástól. Azt írtad, hogy egy könnycsepp végiggördült az arcán és hatalmas csobbanással a földre ért. Oké, lehet, hogy csak én vagyok süket, de sosem hallom, mikor a könnyeim a padlóra érnek.
Következik egy reggel, amikor beront a matektanár és felkelti őket, kicsit agresszív szavakkal. Na, a matek tanár egy utálni való személy egy történetben! Gyors reggeli készülődés, gondolatleírással megspékelve, ami teljesen jó, hiszen kicsit monoton lenne gondolat és egyéb leírások nélkül a sztori.
Jött egy kellemetlen beszélgetés Bencével, aminek a végén barátokként egyeztek meg, majd ezt megbeszélte Viviennel. Aztán az osztályfőnök kérte, hogy beszéljenek arról, hogy pénteken ellógott. Kiderült, hogy Bence szólt az osztályfőnöknek és jól összevesztek Barbival.
Röviden én ezt láttam a részből. Az előző rész fényében a cselekményszálat teljesen jól alakítottad ebben a részben is. Barbi jogosan akadt ki Miára és Bencére is! A reakciókat jól leírtad, a párbeszédeket is hitelesre megírtad.
Összességében: Egy élvezhető részt sikerült összehoznod. Jól kapcsolódik a huszonötödik rész tartalmához. Nem volt vontatott, sőt inkább eseménydús, de mégsem akartál mindent belesűríteni.
5/5 
Helyesírás és fogalmazás:
Kezdeném a fogalmazással. Tulajdonképpen a fogalmazásodból könnyeden ki tudom szűrni, hogy nagyon tehetséges vagy! A fogalmazásodba teljesen belelehet élni magunkat, mintha ott lennénk mi is. Látszik, hogy van szókincsed, hiszen választékosan fogalmazol. Nem fukarkodsz a leírásokban, akár érzelem, gondolat vagy helyszín leírásról beszélünk, ami valljuk, be egy történethez nagyon sokat hozzátesz. A párbeszédeket a szereplők nem gépiesen mondják, hanem teljesen valósághűek, nem lehet kigondolni mit fognak mondani. De természetesen neked is van hova fejlődnöd, ezért azt ajánlom neked, hogy olvass sokat és írj minél többet és akkor még ennél is jobb lesz a fogalmazásod!
Na és most jön a helyesírásod. Én olvasás közben nem találtam egyetlen hibát sem. Látszik, hogy különös figyelmet fordítasz erre is, hiszen egy olyan blogot, ami tele van hibával azt nem egy élmény olvasni. Ajánlóm, hogy minden részt nézz át a Wordben, vagy épp írj oda, hogy a helyesírási hibákat továbbra is elkerüld.
Összességében: A fogalmazásod nagyon jó, akár csak a helyesírásod. Erre nagyon büszke lehetsz!
5/5
Különkiadások:
A különkiadásokat leginkább Bence és Adrián szemszögéből írtad. Ezekre szükség is van a történet során, hiszen így sokkal tisztább lesz a kép, ami a jövőt tükrözi.
Adrián szemszögéből leginkább arról írtál, hogy akarja visszaszerezni Vivit a volt barátnőt é felmerült benne, hogy Barbit eszközként felhasználja.
Bence szemszögében arról írtál, hogy hogyan érez Barbi iránt. Viszont én az első Bence szemszögéből írt különkiadásban beletettem volna még egy kis vissza emlékezést a gólyatáborra.
Egy különkiadás ellenben Mia a volt legjobb barátnő szemszögéből van írva. Itt ebben le van írva, hogy hogyan ismerte meg Kristófot és, hogy Barbi volt pasijával együtt van.
Nagyon jól meglettek írva, teljesen át tudtál lényegülni Barbi karakteréből Miára, Bencére és Adriánra. Ez nem könnyű, nagyon kevés embernek sikerül, amihez csak gratulálni tudok. A különkiadásokat is jellemezte az a fegyelem a fogalmazás terén, mint a részeknél. A cselekményszálra gondoltál, miközben ezeket megírtad, hiszen mint már mondtam sokkal érhetőbb az egész. Olyan gondossággal építed fel ezt a történetet, mint egy olyan író, akinek már kiadtak egy történetét.
Összességében: Nekem a Bence résznél az a baki zavart. Egyébként a többi nagyon jó.
5/4,5 

Összes Pontszám:  50/45
További sok sikert és jó blogolást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése